Zagato Üretimi 1959 Fiat-Abarth 750 GT

Zagato, İtalyan metal işçiliğinin en iyi temsili.

Carlo Abarth, eski işvereni Cisitalia‘nın tasfiye edilmiş varlıklarını satın aldıktan sonra 1949′da Abarth & C.’yi kurdu. Küçük İtalyan otomobilleri için performans aksesuarları üreticisi olarak biliniyordu. Akrep logosunu, Abarth’ın burcunun sembolünden alan bol modifiyeli ve özel gövdeli Fiat tabanlı yarış otomobilleri markaya ihtişam katmıştı. Fiat, 1971‘de Abarth & C’yi satın aldı; marka şu an yalnızca Fiat’ın mevcut yüksek performanslı modellerini süslemek için kullanılan bir nişan olarak devam ediyor.

Sayfada gördüğünüz Fiat-Abarth 750 GT, Abarth’ın ün saldığı amaca yönelik tasarlanmış Giant Killer adlı yarışçılardan biriydi. Bu hafif otomobil, 747 cc bir Fiat inline-4 motorla ustaca destekleniyordu. Tüy kadar hafif Zagato kaportası sayesinde performans/ağırlık oranı onu sınıfında rekabet gücü yüksek bir araç yapmıştı.

Ugo Zagato tarafından 1919’da otomobiller ve uçaklar için gövdeler inşa etmek ve tamir etmek üzere kurulan Milanolu firma, sınırlı üretim hafif gövdeli spor ve yarış otomobilleri tasarlayıp üretmesiyle de biliniyor. Otomobil tasarımına ilk aerodinamik ilkeleri uygulayan Zagato, İtalyan metal işçiliğini de en iyi şekilde yansıtmıştı. Zagato zanaatkârları, sonuçta hiçbir otomobilin bir diğerine benzemediği el işçiliği ile alüminyum panelleri tahta iskeletlerde döverek şekillendirdi ve günümüz restoratörlerinin işini tersine mühendislik yaptıkları bir sınava çevirdi. Dikkate değer bir Zagato tasarım imzası; yüksek tavan çizgisinden kaynaklanan aerodinamik kaymayı azaltan, uzun boylu sürücüler için tavan boşluğu yaratan ünlü çift bombeli tavandı.

1968’de babasının ölümünden sonra firmanın başına Elio Zagato geçti ve 2009’da hayatını kaybedene kadar yönetimde kaldı. Oğlu Andrea bugün hâlâ Zagato‘yu yönetiyor ve şirket, dünyanın en uzun ömürlü bağımsız karoser üreticisi konumunu koruyor.