Yılın Otomobilleri

 

Geleneksel Robb Report Yılın Otomobili yarışması için gözlerimiz bu kez Kaliforniya’ya, Napa Vadisi ve Sonomo’ya çevrildi. 2018’de yolların kralının kim olacağına karar vermek için 200’den fazla Robb Report okuru ile 13 yeni spor ve lüks otomobil ter döktü. Ve karşınızda yarışmanın ilk 3’ü…

Lamborghini Huracan Performante, tam bir sürüş keyfi vaat ediyor.

1
Lamborghini HURACÁN PERFORMANTE
Dört çeker, benzersiz yedi ileri çift kavramalı yarı otomatik vites, hava emilimi ve 8500 d/d’ye çıkmayı sarhoş edici bir karışım haline getiren V-10 motorunun (turbo etiketi yok çünkü turboları yok) yarattığı safiyane haz… Performante’nin aktif dinamik sisteminin kanatçıklar, kanallar, oluklar ve gerçek zamanlı verilere göre hareket ederek hava akışını optimize eden kanatlarla şekillendirdiği acayip hassasiyeti tarif etmek zor.

MOTOR: 5.2 litre, V-10
GÜÇ: 640 bg @ 8000 d/d
0-100 KM/S: 2.9 saniye
MAKSİMUM HIZ: 324 km/s

 

McLaren 720S’in sürüş modları Comfort, Sport ve Track’ten oluşuyor.

2
McLaren 720S
İkinciliği göğüsleyen McLaren 720S’de form ve fonksiyon enfes bir şekilde vücut buluyor. İngiliz markanın Super Series’teki yegâne modeli olan arkadan çekişli bu araç, Lamborghini Huracán Performante’yle aynı mühendislik taşlarından yontulmuşa benziyor ama bu kez ilk tercih edilen, maalesef İtalyan olanı…
Akıcı, kıvrımlı çizgilerle tanımlanan karoser tasarımında büyük beyaz köpekbalığı model alınmış ve bu köpekbalığı detayı, zarif hareketin organik estetiğini temsil ediyor. Güç kaynağı ise 341 km/s hıza ulaşmasını sağlayan 710 beygir güçlü, ikiz turbo şarjlı 4 litrelik V-8 motor.
Performans cephesinde ise üç sürüş modu –Comfort, Sport ve Track– ile Variable Drift Control ihtiyaca bağlı olarak süspansiyonu ve aktarmayı şekillendirirken, elektrohidrolik direksiyon tepkiselliği yeniden tanımlıyor.

MOTOR: 4 litrelik, çift turbo V-8
GÜÇ: 710 bg @ 7,500 d/d
0-100 KM/S: 2.8 saniye
MAKSİMUM HIZ: 341 km/s

 

Aston Martin Vanquish S Volante, yüksek hacimli V-12 motora sahip.

3
Aston Martin VANQUISH S VOLANTE
Yüksek hacimli V-12 motorun daha önce hiç Aston Martin Vanquish S Volante’deki kadar etkili olmadığı söylenebilir. Test edilen üstü açık model, yerini ikiz-turbo versiyona bırakmadan önce doğal emişli V-12’nin avantajlarından yararlanacak olan son model yılına aitti. Ama son kurşununu atıncaya kadar V-12 harika bir iş çıkarmaya devam edecek.

MOTOR: 5.9 litrelik, çift turbo V -12
GÜÇ: 580 bg @ 7000 d/d
0-100 KM/S: 3.5 saniye
MAKSİMUM HIZ: 324 km/s

 

Audi R8 V10 Spyder, tasarım değişiklikleriyle birlikte yine göz önünde.

4
Audi R8 V10 SPYDER
Craig Kelley, “Her şeyiyle cazip” diye tarif ediyor Audi’nin dört dörtlük spor otomobilini. Geçmişte Yılın Otomobili ve Best of the Best seçkilerimizde yer bulan R8, Robb Report’un daimi favorisi. Bu kez rekabete daha geniş ön ızgara ve tam boy yan çamurluğun yerine gelen karbon fiber yan hava kanalları gibi ufak tefek tasarım değişikliklerinden nasibini almış V10 Spyder ile katılıyor. Birçok jüri üyesi, özellikle uzun boylular, bacak mesafesi ve iç alanın darlığından yakınsalar da ortak fikir, “kendi sınıfındaki diğer süper otomobillerle kıyaslandığından yenilmesi zor” yönündeydi.

MOTOR: 5,2 litre, V-10
GÜÇ: 540 bg @ 8700 d/d
0-100 KM/S: 3,5 saniye
MAKSİMUM HIZ: 318 km/s

 

Mercedes-AMG GT C Roadster, klasik tasarımıyla jüri üyelerinin beğenisini kazandı.

5
Mercedes-AMG GT C ROADSTER
GT ailesinin geri kalanıyla birlikte GT C Roadster da tepeden tırnağa Mercedes-Benz’in yüksek performans departmanı AMG tarafından tasarlandı, geliştirildi ve üretildi. GT C Roadster, daha geniş görünüm ve özgün ızgarasındaki dikey çubuklarla (AMG GT R’de de kullanıldı ve ilhamını 1950’lerin ikonik martı kanatı 300SL’den aldı) birbirinden ayrılan iki roadster versiyonundan en güçlü olanı. Sürüş esnasında jüri üyelerinin birçoğu aracın uzun aks mesafesi ve arkadan çekişli mimarisine işaret eden orantılarıyla “klasik” tasarımına dikkat çekti. Bazı isimler alçak oturma pozisyonu yüzünden görüş kabiliyetinin zayıflığından yakınsa da, geri kalan jüri üyeleri ‘sert’ ve ‘rahatsız’ koltukları not düştü. Her şeye rağmen herkes, GT C’nin bir roadster’ın nasıl olması gerektiğini gösterdiğinde ısrarlıydı.

MOTOR: 4 litre, çift-turbo V-8
GÜÇ: 550 bg @ 5750–6750 d/d
0-100 KM/S: 3,6 saniye
MAKSİMUM HIZ: 315 km/s

 

Bentley Continental Supersports’un 0-100 km/s hızlanması 3,4 saniye.

6
Bentley CONTINENTAL SUPERSPORTS
Halihazırda üretimdeki en güçlü Bentley olan Continental Supersports, Amerikan futbolundan yıldız bir defans oyuncusunun Yok Böyle Dans yarışmasına katılmış hali gibi –etkileyici biçimde büyük, şaşırtıcı derecede hızlı ve kusursuz giyinmiş. Markanın altı litrelik, çift turbo şarjlı W12 motoru –750 NM tork üretiyor– ve Bernard Pump’ın, Winston Churchill’in buldog köpeğini andırdığını ima ettiği egzoz sesi, bu zarif dört koltuklunun ağırbaşlılığının göstergesi. ZF 8 hızlı otomatik şanzımanı içeren güç aktarım organlarının konfigürasyonu Supersports’un 0-100 km/s hızlanması ie 3,4 saniye ile dikakt çekiyor.

MOTOR: 6 litre, çift turbo W-12
GÜÇ: 700 bg @ 5900 d/d
0-100 KM/S: 3,4 saniye
MAKSİMUM HIZ: 336 km/s

 

BMW M760Li xDrive’ın uzun dingil mesafesi şaşırtıcı bulundu.

7
BMW M760Li xDrive
Jüri üyelerimizin birçoğu BMW 7 Serisi’nin bu güçlü, uzun dingil mesafeli versiyonunu şaşırtıcı bulurken, Pete Georgiadis, “Bu pakette bir dolu dizginsiz güç gizli” diye ekledi. Otomobilin adındaki M ibaresi spor süspansiyon, kuvvetlendirilen egzoz ve geliştirilmiş aerodinamikler gibi yüksek performans güncellemelerine işaret ediyor ve sonuç Nick Nikolov’ın deyimiyle de lüks sedanda benzersiz bir spor otomobil performansı. Geçen yılki Yılın Otomobili yarışmasında yer alan Alpina B7’nin ve Alpina B7’deki V-8 motorunun tersine M760Li xDrive, Darlene Brandt’in sıra dışı biçimde güçlü diye nitelendirdiği 6.6 litrelik V-12 bir kalbe sahip.

MOTOR: 6,6 litre, çift turbo V-12
GÜÇ: 601 bg @ 5500–6500 d/d
0-100 KM/S: 3,6 saniye
MAKSİMUM HIZ: 250 km/s

 

Ferrari GTC4 Lusso, gücü ve performansıyla geçer not aldı.

8
Ferrari GTC4 Lusso
Ferrari’nin ilk dört çekerli, dört koltuklu GT’si –FF– her açıdan daha iyi bir otomobil olarak GTC4 Lusso’ya dönüştü. Sadece büyük olmanın ötesinde, gücü ve performansıyla da büyük oynuyor. Lusso’nun ultra lüks kabini herhangi bir GT’nin hak ettiğinden çok daha geniş; dört yetişkinin bavullarıyla birlikte sığıp rahat rahat uzun mesafeler kat edebileceği yetkinlikte. Öyle ki şef Philip Tessier, deneyimini şairane sözlerle özetlemekten kendini alamadı: “Ferrari duyarlı bir aygıttır. Bu otomobil uzun ve gelecek vaat eden bir ilişkinin alametlerini taşıyor… Benimkisi daha fazlasını keşfetmek için ikincisine can attığınız ilk randevu gibiydi!”

MOTOR: V-12
GÜÇ: 680 bg @ 8000 d/d
0-100 KM/S: 3,4 saniye
MAKSİMUM HIZ: 335 km/s

 

Mercedes-AMG S65, gezegendeki en lüks otomobil olarak adlandırıldı.

9
Mercedes-AMG S65
S65’i gezegendeki en lüks spor otomobil olarak tanımlayan Scott Sullivan, “S65’in direksiyonundayken başardığınızı anlarsınız” diyor. Yakın zamanda yenilenen S-Class’tan inşa edilen tam boy lüks sedanların büyükbabası, AMG’nin cüsseli V-12 motoru ve performans güncellemeleriyle donatıldı. Yeni ekipmanlar arasında direksiyon simidindeki dokunmatik tuşlarla kontrol edilebilen iki geniş ekran göstergesinin yanı sıra daha fazla aşina olduğumuz düğmeler ve butonlar var. Deri koltuklar tasarımcıların istifli perforaj diye adlandırdığı, yani derideki deliklerin dikişlerle asla çakışmadığı yöntemle giydirilmiş. Jürideki birçok isim ‘şahane’ masaj fonksiyonuna bayılsa da, otomobildeki en iyi koltuğun hangisi olduğu konusu tartışma yarattı. Jüri üyelerimizin çoğu test esnasında direksiyondan ellerini çekmeye ikna olmadı ama yeni S-Class’ta yarı otonom sürüş teknolojisi alanında da önemli adımlar atıldığını söylemeden geçmeyelim.

MOTOR: 6 litre, çift turbo V-12
GÜÇ: 621 bg @ 4800–5400 d/d
0-100 KM/S: 4,2 saniye
MAKSİMUM HIZ: 300 km/s (sınırlı)

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, hızlı ve enerjik bir motora sahip.

10
Alfa Romeo GIULIA QUADRIFOGLIO
Herkes iyi saklanan bir sırrı keşfetmeye bayılır ve bu durum Alfa’nın Giulia Quadrifoglio’su için de geçerli. Giulia’da bütün mesele, arkadan itiş sistemin tatminkâr yol tutuş dinamikleri ve şiddetli durdurma gücüyle (ki bu bazı jüri üyelerinin fazlasıyla hassas ve ayarlanmasını zor bulduğu opsiyonel karbon seramik frenlerden kaynaklanıyor) eşleşen dengede saklı. Aracın performansı ve değeri her açıdan değerlendirildiğinde görüşler ikiye ayrıldı; otomobilin listenin arka sıralarına düşmesinin nedeni de bu zaten. Neredeyse herkes hızlı ve enerjik motorunu takdir etti. “BMW, Audi ve Jaguar gibilerine rahatça kafa tutabileceğini” söyleyen Maurice Haroche gibi sürücüler Alfa’nın rakiplerine kök söktüreceğini öne sürdü.

MOTOR: 2,9 litre, çift turbo V-6
GÜÇ: 505 bg @ 6500 d/d
0-100 KM/S: 3,8 saniye
MAKSİMUM HIZ: 307 km/s

 

Lexus LC500, yeni jenerasyon otomobil tutkunlarına ulaşmayı hedefliyor.

11
Lexus LC500
Lexus’un bu yeni GT coupe modeli genç nesil otomobil severlere ulaşmayı hedefleyen markanın yepyeni bir sayfa açtığının göstergesi. Bazı üreticiler tasarımlarını sadeleştirme yoluna giderken Lexus, kavisli ön ızgaradan tehditkâr görünümlü stop lambalarına dek agresif formlar ve keskin kıvrımlar kullanmayı tercih etti. Birçok jüri üyesi otomobilin en sevdikleri yönünün stilizasyon olduğunu söyledi.

MOTOR: 5 litre V-8
GÜÇ: 471 bg @ 7100 d/d
0-100 KM/S: 4.5 saniye
MAKSİMUM HIZ: 270 km/s

 

Cadillac CTS-V, gelmiş geçmiş en agresif Caddy olarak tanımlanıyor.

12
Cadillac CTS-V
Şimdiye kadar üretilen en güçlü Cadillac aslında tek otomobilde üç otomobil barındırıyor: 322 km/s’ye ulaşabilen bir pist canavarı, muhteşem bir kanyon yarıcı ve mükemmel ölçüde makul bir günlük otomobil. Beş kişilik kapasitesine, yolcularını Recaro koltuklar (bazıları çok dar buldu) ve bir dolu ileri teknoloji özelliğiyle şımartmasına karşın asıl heyecan verici kısım kaputunun altında başlıyor ve kendini eski moda arkadan çekerli sürüşün gücüyle ifade ediyor. Çok sayıda karbon fiber dâhil öndeki ve arkadaki bol miktardaki aerodinamik yardımcı, onu gelmiş geçmiş en agresif Caddy haline getiriyor.

MOTOR: 6,2 litre, süper şarj V-8
GÜÇ: 640 bg @ 6400 d/d
0-100 KM/S: 3,7 saniye
MAKSİMUM HIZ: 322 km/s

 

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody, kaslı Amerikan otomobilleri çağını müjdeliyor.

13
Dodge CHALLENGER SRT HELLCAT WIDEBODY
Najeeb Thomas, Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody’yi kullandıktan sonra, “Kaslı Amerikan otomobillerinin altın çağı nihayet geri döndü” diyerek mutlu bir yüz ifadesine büründü. Gerçekten de bu güçlü mesaj tüm markalarında daha yüksek güç ve performans arayışında olan Fiat Chrysler Automobiles ve onun Street and Racing Technology (SRT) departmanının hedefi. 707 beygir güçlü, 6,2 litrelik süper şarjlı Hemi V-8 ile feryat eden Hellcat Widebody, kalkış evresinde üstünlüğünü kanıtlamak için drag yarışçılığından ilham alınarak motor randımanını ve soğuma özelliğini artıran düzenlemelerle donatıldı.

MOTOR: 6,2 litre, süper şarj V-8
GÜÇ: 707 bg @ 6000 d/d
0-100 KM/S: 3,4 saniye
MAKSİMUM HIZ: 314 km/s

Fotoğraflar: Paul Dimalanta

1 thought on “Yılın Otomobilleri

Comments are closed.