Yeni McLaren Speedtail

Speedtail versiyonu, markanın önceki kuvvetli modellerini arka planda bırakıyor.

Yeni McLaren Speedtail (mclaren.com), Britanyalı markanın pist odaklı Senna modelinin 400 km/s hıza ulaşan versiyonu. Aynı zamanda Senna ile birlikte McLaren’in Ultimate Series ürün yelpazesi içerisinde yer alıyor. Senna bir kısa mesafe koşucusu ve bir çocuğun acımasız pist makinesi hayali tarzındayken, Speedtail ise dört tekerlekli parçacık hızlandırıcı gibi. 1,035 HP güç üreten hibrit benzinli-elektrikli V-8 motoruyla kısa zamanda yüksek hızlara ulaşabiliyor. Aerodinamik detayları dikkatli bir biçimde değiştirilerek, Bonneville’de sıcak havada yer hız rekoru yapan araçları çağrıştıracak şekle getirildi.

Tork, beygir gücü ve düşük sürtünmeyle donatılan Speedtail, geçmiş her bir McLaren hiper otomobilini gölgede bırakıyor. İlk müşterilerin, üçüncü, dördüncü ve beşinci viteste üç haneli rakamlara giden hızlanmaları yaşamaları için 2020’yi beklemesi gerekiyor. Speedtail, 300 km/s hıza McLaren P1 modelinden 3,7 saniye farkla daha çabuk ulaşıyor (bu hıza 12,8 saniyede çıkıyor). Ayrıca bu hıza çıkarken Senna’dan da 6 saniye daha hızlı. Rüzgâr tünelleri hava girişlerini, camı, aracın omuzlarını, çamurlukları, tabanı ve difüzörü hava akşını yönetecek biçimde şekillendirdi. Görsel olarak en çarpıcı nokta, kalkan gibi görünen ön jantlardaki disk kapaklar. Bunlar direkt olarak poyraya monte edilmiş ve sabit duruyorlar. Böylece jant etrafındaki türbülans azaltılıyor. Solda ve sağda yer alan otomatik çıkan aynalar, dijital kameralarla geniş açılı görüş sağlıyor ve bunlar içerideki ekranlara yansıtılıyor. Kanatçıklar, McLaren’in “Tanrının Eli” arka kanadı gibi çalışıyor, ama aynı zamanda arka bölümdeki esnek karbon fiber kaplama ve düzleştirilmiş taban, hızlanmada milimetrik hassasiyette sürtünmeyi azaltan bir yapıya sahip. Normal hızlarda kullanıldığında ise kanatçıklar yukarıya doğru kalkarak daha fazla denge sağlıyor.

Kelebek kanatları açıp içeriye girdiğinizde, üçlü oturma düzeni sürpriziyle karşılaşıyorsunuz (1990’larda çıkan F1 modelinde de vardı). Direksiyon kolonu, normalde orta konsolun olması gerektiği yerden çıkıyor. Kabindeki döşemelerde etkileyici yüzeyler yaratmak adına, aynen bir derede kayaların üzerine gelen su dalmasının izi gibi titanyum karbon fiber panellerle birleştirilmiş.

Araçların neredeyse üçte birlik kısmı ABD’li müşterilere satılsa da, McLaren Kuzey Amerika Başkanı Tony Joseph, Speedtail’ın, Amerika’da normal yollarda kullanılmasının yasal olmadığını ifade ederek, “Hem üç koltuklu oturma düzeni hem de kameralı dış dikiz aynaları için sertifika engelleri var. Üretim tamamlandığında, NHTSA (Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Kurulu) sürecinde, ABD’li kullanıcıların araçlarını özel olarak şov veya gösteri amaçlı tahsis yoluyla ithal etme şansları olabilir” diyor.

McLaren Özel Operasyonlar projesi olarak bir defalığına yapılan Speedtail’ın başlangıç fiyatı 2,2 milyon dolar. Sadece 106 adet ile McLaren’in efsanevi üç koltuklu F1 modeliyle aynı sayıda üretilecek.