Y Jenerasyonunun İzinde Lüks Trendleri

 

Teknolojinin demokratikleştirdiği lüks sektörü, yeni nesil kullanıcılara ulaşıyor.

 Yüksek gelirli Y kuşağının mücevher markası seçimleri üzerine yapılan bir araştırmada, ilk sırayı Tiffany&Co., ikinci sırayı Cartier alıyor. Liste Pandora ve Chanel ile devam ediyor. Pandora’nın ilk üçte kendisine yer buluşunda, müşterileriyle yaptığı etkileşim ve kurduğu duygusal bağın payı büyük şüphesiz. Sunulan ürün ve hizmetten önce insanlar üzerinde duygusal etkileşim yaratmaya odaklanan ilk markanın Tiffany&Co. olduğu hatırlanırsa, “küçük mavi kutu” mucizesinin tüm sektöre yön verip, esin kaynağı olduğunu düşünmek yanlış olmaz. Tiffany’nin “mavi kutu”su odak noktasını hediyeden çok alınan yere çevirmeyi başarmıyor mu?

 

Tiffany & Co.’nun, tüm mücevherlerini içinde sunduğu ikonik mavi kutusu

 

Ancak başarının sırrı bundan ibaret değil. Lady Gaga gibi dünyaca ünlü isimleri reklam kampanyalarında kullanıp, dijital iletişimde yenilikçi olup, mağaza içi deneyimde öncü adımlar atıp yerini koruyor Tiffany. Tiffany’de Kahvaltı filmini anımsayın. Audrey Hepburn’ün vitrini önünde kruvasan yediği Fifth Avenue’deki Tiffany&Co. mağazasının içine The Blue Box Café’nin açılması, herkesi bu özel dünyaya davet edip, markayı son derece ulaşılabilir kıldı.

 

Cartier’nin Résonances de Cartier koleksiyonundan Hyperbole gerdanlık

 

Araştırmada ikinci sırada yer alan Cartier ise, kurulduğu günden bu yana entelektüel ve avangard kişiler tarafından yönetilmiş. Günümüzde influencer olarak adlandırılan fikir önderlerinin markaya sağlayabileceği desteğin önemini kavramış ve buna göre hareket etmiş bir marka. Son yıllarda imza attığı, yeni olmasına rağmen kısa sürede ikonikleşen Love ve Juste un Clou koleksiyonları markanın başarısını anlatmak için yeterli.

 

Chanel’in Flying Cloud koleksiyonundan, 18 ayar beyaz altın Endless Knot kolye.

 

Ve Chanel’in önüne geçip, listede üç numaraya yerleşen Pandora… Hikaye anlatma ve hediye verme sanatına odaklanan marka, Y kuşağının kalbini fethetmiş durumda. Sade ve devamlılık arz eden koleksiyonlarıyla Pandora’nın dinamik ve hızlı iletişimi layıkıyla yerine getirdiği aşikar. Yarattıkları hikayelerin müşteriler tarafından kişiselleştirilebilmesi de artı değer. Tüm bunlar lüks tüketicisinin çok üstün kalite malzeme ve eşsiz tasarım kadar samimi bir içerik iletişimi aradığının göstergesi.

 

Dijital çağın modayı demokratikleştirdiğini düşünüyorum. -Hüseyin Çağlayan

 

 

Araştırmanın saat kategorisinde ise ilk sırada yer alan Rolex’i, Apple onu da Omega izliyor. Apple’ın saat kategorisinde ilk üçte yer bulması, teknolojinin lüks pazarında genişçe yer kaplamasının ve Y kuşağının gösterişten öte fonksiyonelliğin peşinde olduğunun göstergesi. Yanı sıra Omega, son yıllarda yürüttüğü hedefe yönelik stratejilerle yaş ortalamasını düşürüp, kadınları da etkisi altına almaya başarmış durumda.

Rolex Oyster Perpetual Explorer II

Aynı araştırma, aksesuar ve çanta, ayakkabı, otomobil ve otel kategorilerindeki gelişmeleri de gözler önüne seriyor. Aksesuar ve çanta kategorisinde son yıllarda yapılan farklı araştırmalarda ön plana Micheal Kors, Coach ve Kate Spade, bu listede de yer buluyor. Bu durum Y kuşağının yüzyıllık tarihe değil, sürdürülebilir bir içerik pazarlamasına, popüler tonda kampanyalar ve dijital yeniliklerin marka tarafından hızlı bir şekilde uygulanmasına önem verdiğini gösteriyor.

Aplle’ın Hermés ile işbirliğinden doğan Apple Watch Hermés

Otel kategorisinde ilk sıra Ritz-Carlton’ın olurken, ikinci sırada J.W. Marriott yer alıyor. MVI’ın CEO’su Marty Hurwitz, bu başarının ardında markanın sosyal medya stratejisinin ve güçlü içerik pazarlamasının etkili olduğunu söylüyor. Tam da bu noktada MVI’ın yürüttüğü çalışmanın sofistike ve belli bir yaş üstü lüks tüketicisi ile yapılmadığına ancak, lüks markaların önümüzdeki 30 yılda izlemesi gereken yolu belirleyecek müşteri kitlesi ile yapılmış olmasına dikkat çekmek gerekiyor.

 

Ritz Hotel Paris