Volkswagen’in Yeni Öncüsü

Markanın sıfır emisyon elektrikli yarışçısı, Pikes Peak International Hill Climb’da yeni bir dünya rekoru kırdıktan sonra, ileriyi hedeflemeye devam ediyor.

Colorado Springs’deki Pikes Peak International Hill Climb, etkili otomotiv tasarımı ve mühendisliğiyle ünlü bir yer ve burada yapılan testler sonucunda, tamamen elektrikli ve inovatif Volkswagen I.D. R, birinci sınıf bir kimyaya sahip olduğunu kanıtladı. Volkswagen I.D. R şasi proje müdürü Cedric Delnatte, “Bilgisayar simülasyonlarında ağırlığı sınırlı tutmak, Pikes Peak’i fethetmenin anahtarıydı” diyor. 1.100 kiloluk bu dört çekerli otomobilin 680 beygir güç ve 650 NM tork üreten ön ve arka elektrikli motorlarla, güçten yana bir sıkıntısı yoktu.

Delnatte’ın kurumsal misyonu, her mühendisin hayali: Pikes Peak Unlimited sınıfı için güvenlik incelemesinden geçtiği sürece her bakımdan onaylanacak bir performans otomobili tasarlamak. I.D. R, Le Mans prototiplerinin izinden gitti; karbon fiber şasi, alaşım süspansiyon ve aerodinamik hilelerin esirgenmediği kapsayıcı bir karoser. Alçak yerçekimi merkezi yaratmak amacıyla batarya paketlerinden biri sürücünün sağ tarafına, diğeri ise şaside denge sağlamak adına onun hemen arkasına, arka aks çizgisinin epeyce önüne yerleştirildi. Yüksek rakımda downforce üretmek dramatik ölçü ayarları gerektirir. Pikes Peak’in rotasıysa 4.000 metreyi aşkın bir yükseklikte, bulutların üzerinde sona eriyor. Otomobilin görsel alametifarikası, karikatürümsü bir yemek masasını andıran arka kanat. Ön splitter da hassaslıkta ondan aşağı kalmıyor.

Geçen haziran ayında Le Mans galibi Romain Dumas otomobile atlayıp sessiz sedasız noktayı koydu; 1.438 metreye tırmandı ve 20 kilometrede 156 virajı fişek gibi aştı. Sekiz dakikanın birkaç saniye altında damalı bayrağı gören Dumas, bir Peugeot ralli arabasının tamamen asfalt yolda beş yıl önce kırdığı 8:13.878’lik rekoru tarumar etti böylece. Bir perspektif sunmak gerekirse fabrika pilotu David Donohue’nun kullandığı Time Attack sınıfındaki 2017 Porsche 911 GT3 R, 9:37.152 ile Dumas’nın 100 saniye gerisinde zaman yaptı.

“Motordan hiç ses çıkmıyor, vites değişmiyor, devir atmıyor. Başlangıçta sessizlik rahatsız edici boyutta” diyor Dumas. “İşitsel geri beslemeden yoksunsunuz. Hızı görsel olarak deneyimliyorsunuz. Ama alışıyorsunuz ve öndeki elektrikli motorun sesi biraz yardım ediyor. Virajları yanan lastik kokusu olmadan, patinaj çekmeden aşmak gerçekten zorluyor.”

I.D. R, ultra hızlı şarj etme sistemi ve bataryaları soğuk tutma yöntemlerinin yanı sıra rejeneratif fren sistemine dair mühendislik dersleri de veriyor. 2022’de çıkması beklenen I.D. binek otomobilleri ailesinde kullanılacak, Volkswagen’in eşsiz elektrikli motor tasarımı bu bilgilerle şekillendiriliyor. Ailenin üyelerinden biri de ikonik Kombi minibüsünün, görünümü güncellenip elektrikli hale getirilen versiyonu I.D. Buzz. 2023’te marka, I.D. geliştirme çalışmalarına 34 milyar dolar yatırmış olacak. Bu arada, tek turluk EV rekoru kırmaya girişecek olan VW Motorsport (volkswagen-motorsport.com) sayesinde I.D. R da 2019’da evine çok daha yakın bir yerde mücadele etme olanağı bulacak.