Vignale Üretimi 202 SC Cabriolet

Cisitalia (Compagnia Industriale Sportiva Italia), 1946’da sanayici Piero Dusio tarafından Torino’da kurulan bir yarış otomobili üreticisiydi, ancak 1949’da 202 GT’sini seri üretime sokmaya çalışırken battı.

Bu minik berlinetta (İtalyanca “küçük salon”) aslında modern otomotiv tasarımının ilk örneklerinden biriydi. Coupe, 1930’da, henüz 37 yaşında Torino’da açtığı carrozzeria’sı Pinin Farina ile birlikte en ünlü İtalyan tasarımcılardan birine dönüşen Battista “Pinin” Farina tarafından tasarlandı. Minyon görüntüsü nedeniyle “Küçük” lakabını alan Farina, 1961’de soyadını Pininfarina olarak değiştirmesine neden oldu ve firma o zamandan beri Pininfarina olarak biliniyor.

Pinin Farina’nın tasarım yaklaşımı, çamurlukları gövdeyle harmanlayarak hem aerodinamik hem de estetik açıdan bir uyum yaratıyordu. Daha önce hiç kimse böyle bir şey görmemişti ve bu çığır açan başarının kanıtı ise Modern Sanatlar Müzesi‘nin 1972’de daimi koleksiyonuna eklemek üzere bir örnek edinmiş olmasıydı. Bir güzel sanatlar kurumu tarafından saygı gören ilk otomobildi. Dönemin çoğu İtalyan otomobilinde olduğu gibi, Cisitalia 202 GT de boru şasenin etrafına sarılı alüminyum bir gövdeye sahipti. 1.089 cc’lik üstten supaplı bir inline-4 Fiat motor ile çalışıyordu. Küçük Cisitalia’yı 63 beygir gücü ile şaha kaldıran motor ikiz Weber karbüratörler barındırıyordu. Bu tasarım 1903’te Mercedes Simplex’te kullanılana çok benziyordu. Coupe’yi cabriolet izledi. Sayfada gördüğünüz araç ise Vignale tarafından tasarlandı. 1946’da kurulan Carrozzeria Vignale, birçok önemli Ferrari’ye ek olarak, Amerikalı sporcu Briggs Cunningham’ın 1950’lerin ortasındaki Chrysler destekli Ferrari’si Cunningham C-3‘ü de içeren diğer spor markaların gövdelerini tasarlamasıyla da tanınıyor. Alfredo Vignale’nin 1969’da ölümünden kısa bir süre önce şirket, 1974’e kadar Vignale ismini sürdürecek olan Ghia tarafından devralındı.