Uluslararası Lüks Zirvesi

Bu ay sonu gerçekleşecek Uluslararası Lüks Zirvesi’nin merkezinde İstanbul yer alıyor.

Dünyanın en büyük lüks markalarının üye olduğu, markalar arasında ortaklıklar ve işbirlikleri oluştururken ülkeleri birbirine bağlayarak yeni ticari ve kültürel köprüler kuran The Luxury Network, geçtiğimiz aylarda Türkiye’de de bir ofis açtı. Londra merkezli şirketin Türkiye’deki ilk etkinliği ise 26-27 Nisan’da Çırağan Sarayı’nda düzenlenecek olan “Uluslararası Lüks Zirvesi”.

Lüksün yeni rotası hakkında ufuk açıcı bilgi ve deneyimlerin paylaşılacağı zirve öncesinde biz de The Luxury Network İstanbul CEO’su Erdem Akçıl ile bir araya geldik. Lüksün DNA’sının hiçbir zaman değişmeyeceğine inanan Akçıl’a göre lüks, zamana ve sektörlere göre değişmiyor. Özü, her zaman farklı hissettirmeyi, sıra dışı ve sınırlı olmayı gerektiriyor. Lükse dair sorulan en yeni sorunun, “Pahalı mı, değerli mi?” olduğunu söyleyen Akçıl, “Lüks dünyası bugüne kadar pahalı olanın peşinden gitti ama şimdi sıra değerli olanın peşinden gitmektir. Son yıllarda kafa karıştıran şey sadece bazı sektörlerin daha fazla satış yapmak için ulaşılabilir lüks, duygusal lüks ve benzeri yeni kavramlar üretmesi, daha fazla insanın erişim sağlamasına olanak tanıyıp, markaları daha özel kurgulara itti” diyor.

Peki, tam da bu noktada yeni lüks kavramının, klasik lüks algısını, tabiri caizse yerle bir edecek en sert çıkışını merak etmemek elde değil. Akçıl, üç farklı parametreden bahsediyor: “İlki zaman. En büyük meydan okuma. Artık insanlar özel siparişler için uzun süreler beklemek istemiyor. Bunu hızlı çözen kazanacak ve kişiselleştirmeyi sağlamak çok daha değerli olacak. Bir diğeri butik markalar. Onların daha özel dokunuşları, büyük markalara kafa tutacak özellikle mücevher alanında bunun gerçekleşeceğini düşünüyorum. Son ve en sert olanı ise teknoloji. Lüks perakendede saat sektörü hariç tüm alt gruplar büyük bir değişim geçirecek. Öte yandan mağazacılıkta köklü bir değişim sağlayacak, birkaç yıl içinde artırılmış gerçeklik, akıllı mağazalar ve kişiselleştirilmiş teknoloji servisleri ile yeni bir dönem başlayacak.”

Markaları buluşturan tarafta olduğu için The Luxury Network’ün yeni lüks kavramına katkı sağlayacağını da dile getiriyor Akçıl. “Bu sayede markalara yeni ürünlerini ilk defa etkinliklerimizde özel kitlelere ulaştırma imkânı sağlıyoruz. Burada da deneyim devreye giriyor. Öte yandan iş modelimizin özünde bulunan marka işbirliklerinin daha çok trend olacağı bir döneme gireceğiz. Lüks markaların yeni işbirlikleri yapması için fırsatlar yaratıyoruz. Lüksün yeni ekonomisinde özellikle orta ölçekli markalar için büyük fırsatlar ve işbirlikleri yaratıyoruz. Örneğin; bir otel ile bir otomobil markasını, bir mücevher ile kozmetik markasını buluşturabiliyoruz. Onlar için yeni, prestijli hikâyeler yaratarak yeni müşteriler kazanmalarını kazanmasını da sağlıyoruz.” The Luxury Network’ün iş modeli çapraz pazarlama esasına dayanıyor. Çapraz pazarlamanın Türkiye’de yeni konuşulmaya başlandığına dikkat çeken Akçıl, “Biz 12 yıldır bu süreci kurumsal olarak dünyada başarı ile yönetiyoruz. Çapraz pazarlama farklı markaların yeni müşteriler kazanmalarını sağlar hem de birbirlerine sundukları özel deneyim alanlarının genişletilmesi için fırsatlar sunar. Dünyada Ferrari, Rolls-Royce, Bombardier, St. Regis, Armani ve LVMH grubu gibi birçok lider marka ile çalışıyoruz.

Örneğin; daha önce bir otomobil markasının müşterileri ile Bombardier‘i buluşturduk. Otomobil sahiplerini jet sahibi olmadan, çok kolay ve pratik bir şekilde kullanacakları özel uçuş çekleri tasarladık. İlk kez jet kullananlar için büyüleyici bir deneyim oldu.”

Dünyanın dört bir yanında –özellikle Paris ya da Hong Kong gibi şehirlerde– odağında lüksün yer aldığı zirveler düzenlense de İstanbul’u özellikle tercih ettiklerini anlatıyor. “İstanbul’u lokasyan olarak seçmemiz önemli bir mesaj. Çünkü bu yıl ki temamız lüksün yeni rotası ‘İpek Yolu ve Küresel İşbirliği’. Buradan hareketle İstanbul’un lüks pastasından daha fazla pay alması birçok sektörde üretim üssü ve buluşma noktası olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden de moda, sanat ve yatçılık gibi birçok sektörün devlerini İstanbul’da buluşturuyoruz. Genellikle bu tarz konferanslarda sadece moda konuşulur. Ancak biz bu konuya 360 derece yaklaşıp yaşam tarzı alanındaki sekiz sektörü buluşturuyoruz. Hem trendleri anlatıyoruz hem de markalar için yeni işbirliği fırsatları yaratıyoruz. Hâlihazırda 34 ülkede 450 marka ve 200.000 kişilik çok özel bir network’ümüz var. Türkiye 1,5 milyar insana ve 20 trilyon dolarlık bir ekonomiye sadece dört saatlik uçuş mesafesi kadar yakın. Bu yakınlık lüksün anavatanı Avrupa ve lüksün yeni yatırımcısı-alıcısı olan Ortadoğu arasında tam bir köprü vazifesi görüyor. Türkiye’nin moda, turizm, sanat, mücevher, kozmetik ve yatçılık alanındaki potansiyelini ve birleştirici gücünü göstermek, çevre ülkeler ile köprüler kurmak için lüks endüstrisini Türkiye’de bir araya getiriyoruz. Bu network içerisinde sektörlerin lider markaları, medya kuruluşları ve influencer’lar var. Dolayısıyla Türkiye‘nin lüks markalarının ön plana çıkması, lüks destinasyon olarak konumlanmamız için önemli bir adım atıyoruz.”

Zirve için Türkiye’ye davet edilen konuklara Türkiye’ye özgü deneyimlerin yaşatılacağını da söyleyen Akçıl, “Bunun için sanat, moda ve gastronomi kozlarımızı oynayacağız. Etkinliğin ikinci günü için bir Türkiye pavilyonumuz olacak. Katılımcılar için büyük bir sürpriz hazırlıyoruz” diyor. “Zirvede 30’dan fazla konuşmacı yer alacak, en dikkat çekici isimlerden bazıları şöyle: Dünyanın en büyük turizm yatırımcılarından olan Katar Hospitality Başkanı Şeyh Nawaf Bin Al-Thani, Apple Trend Serisi için dünyanın en büyük modacıları ile çalışan Yapımcı-Prodüktör Lady Kinvara Balfour, Fashion TV Direktörü Alona Fischbein İstanbul‘da olacak.”

Zirve, konuşmacıları kadar hitap ettiği bir diğer kesim olan alıcılar için de ayrıca öneme arz ediyor Akçıl’a göre. Öyle ki, Dubai, Katar ve Rusya’da faaliyet gösteren lüks perakende alıcıları zirve için İstanbul’da olacak. Yine zirve kapsamında Dubai, Hindistan, Katar, Türkiye ve İtalya’dan moda tasarımcılarının buluştuğu özel bir panel düzenlenecek. Akçılı, turizm sektörüne faydasını düşündüğü başta Londra olmak üzere Avrupa ülkelerinden önemli otoriteleri -Travelmate-Virtuoz– ve medya kuruluşlarını da davet ettiklerini söylüyor. “Singapur ve Çin‘den lüks perakende konusunda önemli yatırım fonlarının da fırsatlarını değerlendirmek burada olacak.”