SSC North America Tuatara

Hızlı otomobiller ve yarışlarla eş anlamlı bir soyadıyla otomotiv arenasına girdiğinizde beklentiler zaten tavandadır. Ama bunu bir de 51 yaşındaki Jerod Shelby’ye sormak lazım. Washington State merkezli SSC North America’nın kurucusunun ne merhum yarışçı ve otomobil yapımcısı Carroll Shelby ne de onun ailesiyle bir bağı var; tabii güç ve performans tutkusu aynı DNA’yı paylaştıkları anlamına gelmezse…

Marka, rekor kitaplarına ilk füzesini 2007’de 412 km/s hıza erişen 1.287 bg’lik SSC Ultimate Aero ile attı. Araç, Bugatti Veyron Super Sport tarafından geçilmeden önce üç sene boyunca dünyanın en hızlısı olarak kaldı.

Şimdi de Shelby şöhretini Pininfarina, Maserati ve Ferrari’de pekiştiren tasarımcı Jason Castriota’yla birlikte geliştirdiği Tuatara ile bir füze daha atıyor. Adını bir sürüngenden alan ortadan motorlu canavarın, asfalttan ziyade fırlatma tahtasına yakışır bir hali var. “Son modelimizde roket ve savaş jeti görünümü ve performansını sokağa taşımaya karar verdim” diyor Shelby. 5.9 litrelik ikiz-turbo V-8 motoru sayesinde iki kapılı aracın beygir gücü 1.750 bg (E85 yakıtı kullanıyor) ve 1.242 ft lbs tork üretiyor; 50 milisaniye kadar kısa sürede vites değiştirebilen 7 sıralı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman da cabası. İleri teknoloji eseri güç aktarma organları, boş ağırlığı sadece 1.247 kilo olan karbon fiber şasi ve gövdeyle; direnç katsayısı .279 olan aerodinamiklerle tamamlanıyor. Bir perspektif sunmak gerekirse en yakın rakibinin direnç katsayısının. 33 olduğunu söyleyebiliriz.

Tuatara’nın tasarım spesifikasyonlarının temelinde SSC’nin yeniden en yüksek hız alanındaki dünya rekoru tahtına oturmasını sağlamak olduğunu söylemezsem yalan söylemiş olurum” diye itiraf ediyor Shelby. “500 km/s nihai hedefine ulaşma azmiyle güç aktarım organları ve şanzımanın dayanıklılığını, şanzıman dişli sırasını ve özellikle de otomobildeki emme boğazlarını geliştirme sürecinde çok fazla zaman harcadık.”

Tuatara mücadelenin zirvesine yerleşse de yerleşmese de onu yaratan adam için şimdiden gerçek bir zafer. Mekanik mühendisi Shelby, problem çözme becerisini önce tıp alanında kullandı. “Bir tıbbi cihazlar şirketinin kurucularından biriydim ve göğüs kanserinin erken teşhisine yönelik birçok tescilli ultrason teknolojisi icat ettim” diye anlatıyor. “O 10 yılda kendi süper spor otomobillerimi tasarlama ve inşa etme hayalimin peşinden gitme düşüncesini aklımdan çıkarmayı başaramadım, sonunda icatlarımın patentlerini devredip her şeyi arkamda bırakarak SSC North America haline gelecek şirketi kurdum.” Tuatara 100 örnekle sınırlı üretilecek ve taban fiyatı 1.6 milyon Dolar olacak.