Sanlorenzo SL102 Asymmetric Yat

İtalyan yat üreticisi Sanlorenzo eylül ayında Cannes Yatçılık Festivali’nde yeni SL102 Asymmetric yat tasarımını tanıtmıştı.

SL102’de klasik yat düzeni, güverteyi sadece sancak tarafında tutulup yatın iskele tarafındaki güverte çatıya taşınacak şekilde değiştirilerek, iç mekânda yaklaşık 10 metrekare alan kazanılmıştı. Peki, bu farklı yaklaşım işe yarıyor mu? Güvenli mi?

İngiliz tasarımcı ve mühendis Clifford Denn, bu sorulara “Kesinlikle!” diye cevap veriyor. Hatta kemere diğer tarafa bile taşınabilir. “Asimetri, muhtemel alıcılar için bir sorun teşkil ederse, asimetriyi saklamayıp, açıkça ve estetik bir şekilde görünecek hale getirmek, bir çözüm olabilir.”

Alışılmışın dışında tasarlanmasına rağmen yat, iç mekânlarında bu garipliği size yansıtmıyor. İskele tarafındaki yemek alanı, tavandan zemine pencerelerle kaplanmış ve bir balkonla tamamlanmış. Sancak tarafındaki ana salon, katlanabilir bir balkonla açık alanlara kolay erişim sağlıyor. Yat sahibinin güvertesi ana güverteye konumlandırılırken, dört aynı boyutta kamara, alt güvertede bulunuyor.

Öte yandan, Hollandalı gemi mimarı Perry Van Oossanen, SL102’nin asimetrik yapısının çok da yeni bir fikir olmadığının altını çiziyor. “Çoğu teknede asimetri görülebilir” diyor. “Şu anda inşası süren yatlarımızdan birinin ana güvertesi asimetrik. Bu teknik her çeşit tekneye uyarlanabilir ama yapının ağırlık dağılımını çok iyi hesaplamak gerek.”

Van Oossanen de Denn’in kemereyle ilgili görüşlerini paylaşıyor. “Salonun asimetrik olmasını anlayabilirim, ama neden yat sahibinin kamarası tam kemereli değil? Kamaraya çıkan merdivenleri sancağa yerleştirip yerden kazanılabilirdi, bu da bu boyuttaki bir tekneye standart simetrik tasarıma kıyasla çok daha fazla iç mekân kazandırırdı.” Yachtzoo’nun süperyat simsarlarından Guy Marchal, daha tarihi ve müşterileri gözeten bir perspektiften bakmayı tercih ediyor ve “Evet, tasarımı sevdim ama asimetrik tasarımları daha önce de görmüştük; Turquoise Yacts’ın 2008 Kinta gibi. Bu yaklaşım için alışılmadık denemez ama asimetri kavramını farklı bir boyuta taşıdıkları kesin. (sanlorenzoyacht.com)

31,1 metre: uzunluk

12: Konaklayabilen kişi sayısı

25 Knot: Seyir hızı