Robb Report Kulüp: Aslı Şen

Aslı Şen, Ashley Joy saç bakım ürünleri markasıyla ilerlemeye devam ederken, YouTube kanalı aracılığıyla da izleyicileriyle buluşuyor. Tüm bunları yaparken, zarif tarzından ve “enerjiyi hissederek yaşarım” dediği hayatından ödün vermemeyi başarıyor.

Saçları için bir bakım ürünü ararken Ashley Joy markasını yaratan ve yakın çevresinde müthiş dönüşüm hikâyelerini yaratan Aslı Şen,

Uzun aramalardan sonra, kendisi bir karışım yaratıyor ve tam 24 farklı ve doğal yağı birleştirerek bir karışım hazırlıyor. Bu yeni yaratımı ile zarar görmüş saçları nihayet ışıldamaya, daha kolay şekil almaya ve sakinleşmeye başlıyor. Şen, bu mucize karışımından hem ailesine hem de arkadaşlarına hediye ediyor. Sonuçlar o kadar olumlu oluyor ki bir kere kullanan hemen bir yenisini istiyor.

Son yıllarda lüks markalar sosyal medyanın gücünü fark etti. Köklü ve katı kurallara sahip olanlar bile artık dijital ortamda pazarlama çalışmaları yürütüyor. Sanat eserleri Instagram’da satılıyor, dünya dijitalleşiyor. Siz de çok başarılı bir saç bakım ürünleri markasına sahipsiniz; Ashley Joy. Yakın zamanda bir YouTube kanalı da açtınız. Dijitalin gücünü keşfetmenizi sağlayan ne oldu?

İki erkek çocuk annesiyim ve dijitalin gücünü ilk onlar sayesinde görmeye başladım. Yepyeni bir kuşak geliyor; hem de gümbür gümbür! Oğullarım ödevlerini ve sunumlarını bile dijital ortamda yapıyor. Genç neslin, YouTube ile yaşadığını görüyordum. Halkla ilişkiler ajansımın da yönlendirmesiyle Ashley Joy markamızın YouTube kanalını açtık ve beklediğimizin üzerinde bir ilgi gördüğünü söyleyebilirim. 

Nasıl bir içerikle karşılaşıyor izleyenleriniz?

Farklı içerikler bulabiliyorsunuz kanalımızda: ‘Beş Çayı’ bölümünde ünlü isimleri ağırlıyor, onlarla sohbet ediyoruz. Konuklarıma haklarında merak edilenleri soruyorum. ‘En İyi Bilene Sorduk’ta, alanında uzman isimleri ağırlıyoruz. Özellikle bakım ve estetik konularında kafalarda birçok soru işareti var. Bu bölümde amacımız en doğru verileri güvenilir bir adreste, hap bilgiler şeklinde izleyicilere sunmak. Diğer bölümlerimizdeyseiyi yaşamla ilgili ipuçlarımı, bakım, güzellik ve makyaj hakkındaki tercihlerimi paylaşıyoruz. Kişisel bakım tüyolarımı, izleyenlere tüm samimiyetimle aktarıyorum.

Ayda bir günümüzü çekime ayırıyoruz. Önümüzdeki bir ayın içeriklerini önceden planlıyor ve aynı gün çekiyoruz. İçerikler hem ajansım hem de benim tarafımdan oluşturuluyor. Anlatacak, paylaşacak o kadar şey var ki…

İzleyenleriniz genelde kadınlar mı? Sizden nasıl bir içerik beklediklerini düşünüyorsunuz? 

Çoğunluğu kadın ve genç bir izleyici kitlemiz var. Genelde kişisel bakımına özen gösteren ve farkındalığı yüksek bir profil takip ediyor bizleri.

Peki ya erkekler? Onları da kanalın müdavimi yapacak içerikleriniz var mı, olacak mı?

Olmaz olur mu! Ashley Joy ürünleri üniseks olduğu için erkek takipçilerimizi de unutmadık. Çok yakında saç ekimi, ergenlik ve erkeklerde kişisel bakım konularını da işleyeceğiz.

Ağırlıklı olarak moda ve bakım özelinde içerikleriniz var. İzleyenlerinizi videolarınızda anlattığınız içeriklere dâhil edebilmek için nasıl stratejiler uyguluyorsunuz?

Yola çıkış amacım, markamı tanıtmakla beraber deneyimlerimi de paylaşmaktı. İnanmadığım ya da deneyimlemediğim hiç bir şeyi paylaşmıyorum. Çoğu videomuzda, takipçilerimize hediyeler veriyoruz. Ashley Joy kanalına abone olanlar hep kazanır, hep doğru bilgi alır, her zaman muhatap bulurlar.

Ashley Joy’un ürün yelpazesine yeni eklemeler var mı? Özellikle lüks kişisel bakım segmentinde ne tür yenilikler var merak ediyoruz?

Çok heyecanlıyız çünkü 2019’un ilk yarısında üç yeni ürünümüz daha geliyor. Ürün yelpazemizi geliştirmek için çok ciddi bir emek veriyoruz. Araştırıyor ve konunun dünya çapındaki duayenlerinden danışmanlık alıyoruz. Ürün serimize en son bakım ve şekillendirici köpüklerimiz eklendi. Bu ürünlerin Türkiye’de muadili yok. Köpüklerimiz hem şekil veriyor hem de muhteşem bir bakım sağlıyor. İçeriği doğal ve parabensiz. Sizi sizden daha çok düşünen bir markayız.

Ayrıca fiyat politikası olarak orta üst segment dediğimiz bir yerdeyiz. Ucuz değil ama pahalı asla değil. Hep diyorum; kaliteli ürün pahalı ürün değildir. Ürünlerimizin hepsi kaliteli ve ulaşılabilir fiyatlara sahip.

Söz lüks kişisel bakımdan açılmışken… Sizin lüks tanımınızı öğrenebilir miyiz?

İstediğini, istediğin zaman yapabilmek hayattaki en büyük lüks bence. Bakım anlamındaki en büyük lüks de kendine vakit ayırabilmek. Şunu asla unutmayalım, güzellik içten dışa vuran bir yansımadır. İç dünyasını besleyen herkes güzeldir.

Modayı yakından takip ettiğinizi biliyoruz ve bu, içeriklerinize de yansıyor. Her daim şık ve zarifsiniz videolarınızda… Stilinizi nasıl tanımlarsınız?

Zaman içinde kendime yakışanı buldum sanırım. Çok dergi okuyorum, çok araştırıyorum. Gördüklerimi ve beğendiklerimi kendime uyguluyorum. Genel kuralların dışına çıkmayı severim. Bu da stilimi etkileyen faktörlerden biri sanırım.

Robb Report kadınlarına yeni sezon tüyolarınız neler olurdu?

Bu sezon bolca fosforlu renkler göreceğiz. Renklerden korkmasınlar.

Kişiye özel dikimde yakın zamanda teknolojinin de sonsuz kaynaklarından faydalanılmaya başlandı. Hatta ekim sayımızda da detaylıca işlediğimiz robot terzilerin hazırlayacağı Bespoke kıyafetler söz konusu. Teknolojinin bespoke’a da el atması sizi nasıl hissettiriyor? Bu konuda gelenekselci misinizdir yoksa yeni olan her şeye açık mısınız?

Her ne kadar yeniliğe açık biri olsam da, bir tarafım her daim geleneksel kalacak sanırım. Ben dokunarak, enerjiyi hissederek yaşayan biriyim. Deneyimlemeden konuşmak ve yorum yapmak biraz zor.

Kişiye özel dikime ilginiz var mı?

2005 yılında bir hamile giyim mağazam vardı ve ürünlerimizi kendi atölyemizde üretiyorduk. Biliyorum ki üretim yapmak çok keyifli, ama bir o kadar da zor. Ne istediğini bilen biriyimdir, yani vücuduma neyin daha çok yakışacağını biliyorum. Bu nedenle, genelde hazır alsam da, özel dikimi de tercih ediyorum. Çok rahat biriyim, işlerim de rast gider genelde. Ama son dönemde zamanla yarışır olduk. Aslında çok sabırlıyımdır ve zaman bulabilirsem, 10 kere bile provaya gidebilirim. Fakat zamansızlıktan, nerdeyse internet üzerinden almaya başlayacağım kıyafetlerimi.

Sıklıkla takip ettiğiniz, özel olarak koleksiyonlarını izlemeye gittiğiniz markalar var mı?

Celine, Proenza Shouler ve Max Mara sevdiğim markalardan birkaçı. Türk tasarımcıları da çok beğeniyorum ve onları daha çok desteklemek istiyorum.

Yeni markaları ve tasarımcıları nasıl keşfedersiniz?

Sıkı bir moda dergisi okuyucusu olarak, tabii ki çoğu markayı dergilerden keşfediyorum. Sosyal medyanın da etkisi çok büyük. Bazen hiç bilmediğim bir markayla Instagram’da tanışabiliyorum. Mercedes-Benz Istanbul Fashion Week de yeni Türk tasarımcıları tanımamıza vesile oluyor.

İyi bir moda izleyicisiniz. Peki, bunun için vakit ayırıp moda eksenli seyahatlere çıkar mısınız?

Eskiden sadece alışveriş yapmaya gidiyordum, ama artık her şey bir tık uzağımızda. Son yıllarda sadece özel defileler ve sunumlar için yurtdışına çıkıyorum.

Portre fotoğrafları: Erhan Tarlığ