Pininfarina Tasarımı Karma GT Modeli

Saygın karoser yapımcısı Pininfarina, rüyaları süsleyen yeni bir konsept otomobil tasarımı için genç otomobil yapımcısı Karma’yla bir araya geldi.

Sigmund Freud ve Carl Jung, Christian Dior ve Yves Saint Laurent ya da Steve Jobs ve Mark Zuckerberg gibi örneklerin gösterdiği gibi akıl hocası ve himayesindekinin arasındaki ilişki aynı anda hem yaratıcı hem de ezici bir güç doğurabilir. Henüz söylemek için çok erken olsa da Pininfarina tasarımı Karma GT modeli sayesinde otomobil dünyası muhtemelen endüstride çığır açan bir ikiliye kavuşuyor.

2019 Auto Shanghai fuarında kısa bir tanıtımı yapılan otomobil aylarca Çin’de saklı tutuldu; ta ki Robb Report aldığı davet üzerine ABD’de ilk kez görme şansına erişene dek… İtalya’nın 89 yıllık karoser yapımcısı ve tasarım evi Pininfarina SpA (pininfarina.it) ve Güney Kaliforniya merkezli dört yaşındaki Karma Automotive (karmaautomotive.com) bize mevcut yegane prototipi inceleme fırsatı verdi; ardından prototip geçen ay Pebble Beach Concours d’Elegance’ın konsept alanında boy gösterdi. Dört kapılı 2020 Karma Revero GT modelinden inşa edilen gran turismo’da orijinal iskelet korunmasına karşın Pininfarina aracı yeni bir alüminyum karoserle donatarak çok daha dinamik bir form kazandırdı.

Karma Automotive CEO’su Liang Zhou, “Başka bir şirkete ölçü parametrelerimizi vermek ve sonunda tasarımın tamamen farklı bir yorumuyla karşılaşmak hepimiz için güzel bir meydan okumaydı” diye açıklıyor. “Bizi alternatif düşünmeye sevk etti, kendi adetlerimizi sınadı ve bir bakıma sağlıklı bir rekabet ortamı yarattı. Konseptimizin iki kapılı coupe formunda yorumlandığını ama aynı zamanda Revere GT ile aynı orantıları onurlandırdığını görmek muhteşem bir duygu.”

Otomobilin zarifçe şekillenen iskeletinin odak noktası kabinin altındaki belirgin geniş çizgiyle incecik bir bel misali vurgulanan kısmı. Kesikli çizgi ön tekerleklerin hemen önünde yukarı çıkıyor, ızgaranın arasında bir boşluk oluşturuyor ve kuyruk kısmında ya hafifçe kavislenen yüzeyleri sıkıştırıyor ya da onlarla çatışıyor. Bakış açınıza bağlı. Belki de bu etkiyi yaratan inci parlaklığındaki beyaz rengi, ama tasarımın genel estetiği origamiyi andırırken gözünüz otomobilin profili boyunca geziniyor.

Yakın zamanlı egzotik grand tourer’ların keskin açılarını ve cüretkâr renklerini arayanlar Karma’nın konseptinin fazla minimal ve monokrom bir yorum olduğunu düşünebilir. Ama ortak bir vizyonun kusursuz yansıması aslında.

Pininfarina’nin tasarım bölümünün başkan yardımcısı Carlo Bonzanigo, “Tasarım esnasında önümüzde iki zorluk vardı. Hem müşterinin hem de kendimizin değerlerini hesaba katmamız gerekiyordu” diyor. “GT ile her iki markanın DNA’sını doğal ve başarılı bir biçimde bir araya getiren bir tasarıma imza attık.”

Aynı genetik kod büyük oranda bembeyaz olan çarpıcı kabinde de devam ediyor. Kabinde başrol, aktif gürültü kesme teknolojisine ait ve bordo şeritlerle tezat oluşturan nubuk derisinin hâkimiyetinde. Ön koltukların yan taraflarındaki İtalyan bayrağını akla getiren detaylar ve alüminyum döşemeyi süsleyen Pininfarina logosu işlenmiş arma göze çarpan unsurlar arasında. Gösterge paneli Karma’nın büyük dokunmatik ekranı, direksiyon simidi ise haptik dokunmatik kontrollerle donatıldı. Henüz bir motoru olmayan konsept,  piyasanın nabzını ölçmek için de geliştirildi. Sınırlı üretilmesi gündeme gelirse büyük ihtimalle Revero GT’lerin BMW AG tasarımı hibrit tahrik sistemini barındıracak. 536 beygir gücündeki üç silindirli TwinPower Turbo batarya paketi ve elektrikli jeneratörle birlikte çalışıyor ve menzili 580 kilometre. Sıfırdan 100 km’ye yaklaşık 4.5 saniyede çıkıyor. “Şimdilik türünün tek örneği. Ama müşterilerin verecekleri tepkiyi çok merak ediyoruz ve umarım iki şirket arasındaki birçok işbirliğinin başlangıcı olur” diyor Zhou. Umarız öyle olur.