Pinin Farina üretimi Aurelia B24 Spider America

Aurelia B24, Lancia mühendisliği ve tasarımının nihai bileşimi.

1950’lerin ortasında İngiltere’de Jaguar D-Type ve Almanya’da Mercedes-Benz 300SL gibi harika otomobiller ortaya çıksa da, hâlâ İtalya‘daki muazzam çeşitliliğin yanına bile yaklaşamıyorlardı.

Ülkenin en sevilen markalarından biri, 1906 yılında bağımsız ön süspansiyonun mucidi ve diğer önemli mühendislik ilklerine imza atmış Vincenzo Lancia tarafından kurulan Lancia idi. Lancia‘lar daima etkileyici teknik yeniliklere, sıra dışı yapı kalitesine ve çoğu zaman eşsiz bir güzelliğe sahip özel otomobillerdi. Aurelia coupe’leri 1950’lerde motor sporlarında büyük bir rol oynamıştı, ancak Aurelia B24, mühendislik ve tasarımın en üst düzeyde bütünleştiği, günlük hayat için tasarlanmış bir Lancia olarak adından söz ettirmişti. 1954’ten 1955’e sadece 240 Spider, ardından 1956’dan 1957’ye 521 cabriolet üretildi. Basit bir sarmalı ön cam ve daha minimalist donanıma sahip ilk model, şimdilerde koleksiyonerler tarafından daha fazla tercih ediliyor.

B24, seri üretilmiş ilk 125 beygir gücüne sahip V-6 motor kullanıyordu. B24‘ü bu kadar üstün kılan şey tasarımcının estetik çıtasının zirvesini yansıtan mükemmel orantılı bir güzelliğe sahip Pinin Farina gövdesiydi. Lancia’nın zayıflayıp 1969’da Fiat bünyesine girmeden önceki son dikkat çeken otomobilleri Stratos ralli aracı ve Lancia meşalesini 80’li yıllara kadar taşıyan 037 yarışçısıydı. 2000‘li yılların sonlarında Lancia‘nın eski benliğinden geriye hayaleti ve marka olarak sadece adı kaldı.