Lotus’un Yeni elektrikli Otomobili Evija

Tamamen elektrikli hiper otomobiller son zamanlarda endüstriyi yönlendiren karbon odaklı bütüncül algının bir parçası; Lotus da 2.000’den biraz noksan beygir gücüyle bu yaklaşımın gelmiş geçmiş en güçlü otomobili versiyonu olmaya talip.

Proje –aşağı yukarı 1.9 milyon Dolar’dan başlayan fiyatıyla 130 örnek içeriyor– Britanyalı markanın 2017’de Çinli otomotiv devi Geely’nin kontrolüne geçmesiyle gündeme geldi. Ardından tam gaz finanse edildi ve gelecek yıl üretime geçilmesi planlanıyor.

Lotus Cars CEO’su Phil Popham, “Geely’nin Lotus’a yaptığı kayda değer yatırımı göstermenin, teknoloji öncüsü bir spor otomobil inşa etmekten ve şirketi daha önce hiç yer almadığı bir segmente taşımaktan daha iyi bir yolu olabilir mi” diyor. Popham ve ekibi otomobilin tanıtımından önce Robb Report’a özel açıklamalarda bulundu. “70 yıllık tarihimizle mühendislik alanında birçok teknolojik yeniliğe imza atan ilk şirketiz ve Evija sadece geri döndüğümüzü ilan etmekle kalmayacak, Lotus spor otomobillerindeki tasarım dilinin aşama kaydederek ilerlediğini de kanıtlayacak.”

Karbon fiber modelin estetik dili geçmişteki başarıları yansıtırken alışılmadık tasarım kodları da barındırıyor. Baş tasarımcı Russell Carr, “Düşük sürtünmeli otomobillerimiz sayesinde 1950’ler ve 1960’ların başında Le Mans’ta birçok kategoride zafer kazandık; Lotus aerodinamiğe her zaman çok önem verdi” diyor. “Bu projede hava akışını yönlendirmenin farklı yöntemlerini bulmaya odaklandık ve temel fikirlerden biri gövdeyi gözenekli hale getirmekti. Yani hava sadece otomobil yüzeylerinin üzerinden değil içinden de geçiyor. Bu bize yeni bir mimari seçenek sundu. Bir buzul tarafından oyulmuş gibi görünüyor.”

Bataryayla çalışan güç aktarım organları neredeyse 1.254 ft lbs tork üretiyor ve 1.680 kiloluk, dört çekerli coupe’nin sıfırdan saatte 100 kilometreye üç saniyenin altında çıkmasını, 300 km/s’ye dokuz saniyenin altında ulaşmasını ve tek şarjda menzilinin 400 kilometre (fişte kaldığı süre sadece 18 dakika) olmasını sağlıyor. Teknik bakımdan aşırıya kaçıldığını mı düşünüyorsunuz? Belki. Ancak Evijaİbranice’de “ilk var olan” anlamına geliyor– Lotus’un potansiyel günbatımını parlak bir geleceğe dönüştürürken monokok şasisinde bir dolu umut taşıyor.