Jesko Koenigsegg Automotive AB

Yarış pilotu Niklas Lilja 4 Kasım 2017’de Koenigsegg Agera RS’in direksiyonuna geçti ve Pahrump, Nevada yakınlarındaki umumi yolun trafiğe kapalı bölümünde saatte 447 kilometreye ulaştı –en hızlı üretim otomobili alanında mevcut rekor. İsveçli marka açısından çok büyük bir başarıydı bu ve 47 yaşındaki adaşı da tacını kaybetmeye henüz hazır değil.

Şirketin kurucusu ve CEO’su Christian von Koenigsegg, “Bir Koenigsegg otomobilinde her detay araç performansını artırmaya yönelik daimi hedefimiz göz önüne alınarak belirlenir” diyor. Otomobil endüstrisindeki sınırları keşfe çıktığı son yolculuğu onu Jesko’ya getirdi.

2.8 milyon Dolar’lık, 125 örnekle sınırlı model, uzaylıların çıkarma gemisini andırıyor ve güç aktarma organları son derece sıra dışı. “V-8 motor normal benzinle 1.280 beygir gücünde; E85 biyo-yakıt ile bu rakam 1.600 beygir gücüne yükseliyor” diyor Koenigsegg. 5.0 litrelik ikiz-turbo canavar, 1.106 ft lbs tork üretiyor ve krank milinin sadece 12 kilo olmasının da avantajından yararlanıyor (standart V-8 krank millerinin ağırlığının neredeyse yarısı kadar).

Otomobilin şanzımanı da bir o kadar etkileyici. Vites seçimini sıralı yapan çift kavramalı konfigürasyonların tersine Koenigsegg Automotive AB’nin şanzımanı, şirketin Ultimate Power on Demand sistemiyle çalışıyor: Bu, mevcut seçili vitesten bağımsız olarak motor ve araç dinamiklerine istinaden ideal süratlenme için gerekli vitesi belirleyen bir program. Başka bir deyişle yere sağlam basmak gerektiğinde otomobili en iyi biçimde desteklemek için sekizinci vitesten doğrudan beşinci vitese düşebiliyor. Koenigsegg’e göre azımsanacak bir özellik değil bu: “Karşılaştığımız en büyük zorluklardan biri dünyadaki en güçlü üretim motoruna uyacak bir vites kutusunu sıfırdan düzenlemekti. 9 sıralı multi-kavramalı ünite geleneksel senkronize sırayı ortadan kaldırıp düşük hızlarda bile vitesler arasında değişim yapabiliyor.”

2020’nin dördüncü çeyreğinde üretilmeye başlaması planlanan Jesko’nun yeniden tasarlanan arka kanat gibi yeni aerodinamik unsurların 1.000 kiloluk bastırma kuvvetini mümkün kılmasıyla 480 km/s sınırını geçmesi bekleniyor.

(Agera RS’ten %40 daha yüksek) Automotive AB’nin Hennessey Venom F5 ve SSC Tuatara gibi rakiplerine karşı selefinin unvanını koruyup korumayacağını bekleyip göreceğiz, ama şeceresi rekabeti hayli muhtemel hale getiriyor. “En büyük ilham kaynağım otomobile adını da verdiğim babam Jesko von Koenigsegg” diye açıklıyor yaratıcısı. “Eğer babamın deneyimi, desteği ve disiplini olmasaydı Koenigsegg bugün olduğu şirket olamazdı. Bütün mesele azmetmek ve engelleri aşmak.”