Ferrari’nin Yeni Hibrit Hiper Otomobili: SF90 Stradale

SF90 Stradale, markanın trafiğe çıkmaya uygun en güçlü modeli.

Ferrari’nin (ferrari.com) yeni modeli SF90 Stradale’nin Maranello’da tasarlanan gelmiş geçmiş en güçlü binek otomobil olması şaşırtıcı değil; her bir parçası, mekanizması ve sistemi yegâne misyonu olan olağanüstü performans hedefini gerçekleştirmek üzere düzenlendi. Şahlanan atların sonuncusu, İtalyan markanın 1980’lerde 288 GTO ve F40 ile başlattığı ve on yıllardır devam eden “roket-vari” mühendislik silsilesinin altıncı modeli. 4 litrelik ikiz turbo V-8 ve üç elektrikli motor-jeneratör kombinasyonu sayesinde 986 beygir gücündeki Stradale, 12 silindirli LaFerrari, McLaren P1 ve Porsche 918’in kurduğu hibrit hiper-otomobil türünün yeni üyesi.

Stradale, dört çeker sistemiyle çalışıyor. Motorun arkasında konuşlanan motor-jeneratörü, şirketin çift kavramalı 8 hızlı vites kutusunu anlık elektrik torkuyla besliyor. Ön tekerleklere iletilen gücü ayrı ayrı ve daimi olarak ayarlamak için motorun ön tarafına takılan diğer iki motor-jeneratörü virajlara girerken direksiyon tepkisini keskinleştiriyor, çekiş gücünü maksimize ediyor ve otomobilin virajlardan diğer Ferrari’lerden hiçbirinin erişemediği bir hızla çıkmasını sağlıyor. Her motor-jeneratörünün katkısı 100 ft lbs torktan fazla; sıfır d/d’de de. Buna bir de V-8’in 6.000 d/d’de zirveye ulaşan 590 ft lbs tork gücünü ekleyin… Üstelik minik volanı sayesine V-8 çılgın gibi devir yapıyor. Egzoz sistemi sadece motorun derin hırıltılarını desteklemekle kalmıyor, üflemeli müzik aleti misali sesler de çıkarıyor. Turbolar ve elektrikli motora rağmen Stradale’nin sesi gayet yüksek.

Tüm bu anlık elektrikli tork gücü aracın saatte 100 km’ye 2.5 saniyede ulaşmasına yardım ediyor. Bu süre otomobil dört kalibrasyon ayarı arasında en radikali olan ve lityum-iyon bataryanın enerjisini rejenerasyon yapmadan hızla tüketen Qualifying modundayken biraz daha az; batarya tamamen harcanmadan önce bir ya da iki tur boyunca maksimum performans sağlıyor. Saatte 200 kilometre hıza ulaşma süresi gerçekten şok edici: 6.7 saniye. Stradale’nin yüksek downforce’lu arka spoyler ve yüksüz araç ağırlığından 30 kilo tasarruf eden egzotik unsurlarla (karbon fiber kapı ve gövde altı panelleri; titanyum egzoz ve yaylar) donatılmış pist odaklı versiyonu Stradale Assetto Fiorano da aynı zamanda piyasaya çıkıyor. Stradale Assetto Fiorano temelde 1.000 beygir güçlü Le Mans Prototype hibrit yarış arabasının trafiğe uygun varyasyonu. Öte yandan güçlü tasarım, aerodinamik, gövde mimarisi ve spor otomobillerin evriminde kilometre taşı görevi görecek Ferrari Formula 1 teknolojisi her iki Stradale versiyonunun ortak noktaları.