DS 3 Crossback

Lüksün her alanına hakim olan Fransızlar, bu kez otomobilde de iddialı görünüyor.

Fransız menşeli DS Automobiles’ın 2015 yılında lansmanı yapılırken çıkış noktası; lüksün beşiği Fransa’da neden lüks bir otomobil markasının olmayışıydı. Modadan mücevhere, aksesuardan kozmetiğe dek geniş bir alanda dünyanın en önemli lüks markalarını çıkaran ülkenin otomobilde de söz sahibi olma vakti çoktan gelmişti aslında. İşte DS Automobiles buradan hareketle yaratıldı. DS 7 Crossback’ten sonra DS 7 Crossback E-Tense 4×4 (şarj edilebilir hibrit) ve DS 3 Crossback E-Tense (tam elektrikli otomobil) gibi her modelin elektriklenmiş versiyonları ve %100 elektrikli ilk modelini sunan marka, “her yıl yeni bir model üreteceğiz” sözünü de tutmuş oldu.

DS Automobiles CEO’su Yves Bonnefont, müşterilerinde heyecan uyandıran otomobiller  tasarlama ilkesiyle ilerlediklerini hatırlatıp, bu kez DS 3 Crossback’i tanıttıklarını söylüyor. Bu yeni modeli bizzat ben de Güney Fransa sahillerinde denedim ve harika yol tutuşu, konfor unsurlarıyla kesinlikle kadınlar için mükemmel olduğunu söyleyebilirim. Markanın bu yeni modeli premium kompakt SUV segmentinde liderliğe oynayabilir… Zira, DS 3 Crossback’in direksiyonuna geçtiğiniz anda bir otomobilin sizi hâlâ ne kadar şaşırtabileceğini fark ediyorsunuz. Araç aynı zamanda, en teknolojik premium SUV unvanına da sahip.

Yeni model öncelikle, avangard bir tasarıma sahip. Büyük jantlarıyla yere sağlam basan, güçlü ve heykelsi bir yapısı var. Genel olarak etkileyici bir duruşa ve sessiz bir sürüşe sahip. Araç, piyasadaki daha üst sınıflarda bulunabilecek donanımlardan oluşan bir yelpaze içeriyor ve bu donanımlar genellikle standart olarak sunuluyor. Gizli kapı kolları, tümüyle dijital kokpit ve birçok sürücü destek sistemleri gibi nitelikler tamamen DS 3 Crossback’e özgü. DS Matrix Led Vision farlar gibi benzersiz teknolojilerin yanı sıra, DS‘in kilit noktalarından biri de mükemmel konfor seviyesi.

4,12 m uzunluğunda, 1,79 m genişliğinde ve 1,53 m yüksekliğinde olan araç, kuvvetli çizgilerini şekillendiren sağlam boyutları ile güçlü bir kişilik sergiliyor. Önde detaylı bir şekilde biçimlendirilmiş DS Wings ızgarası, DS E-Tense konsept otomobilinden esinlenilen LED gündüz farları ve DS Matrix Led Vision uzun farları karizmatik bir duruş ortaya koyuyor. Kaputun sağlamlığı ve segmentinin en büyüğü olan 690 mm’lik jantları, bir SUV‘a yakışır şekilde ön ve arkadan görüldüğü gibi yol üzerinde güçlü bir görünüm sağlıyor. DS 3 Crossback’in üst düzey özellikleri; görünmez pencere fitilleri ve antensiz şık tavan çizgisi gibi modeli benzersiz kılan sayısız detaylarla vurgulanıyor. Arka kısımda ise stop lambalarını birleştiren şık bir süs çıtası ve tampona entegre iki adet krom egzoz çıkışı (yalnızca PureTech 155 modellerinde) tasarım vurgulanıyor.

DS 3 Crossback’i kişiselleştirirken de keyif alacağınızı garanti edebiliriz. İlk bakışta D3’ü anımsatan köpekbalığı yüzgeci ve üç renkte bulunan –kişiselleştirilebilir– havada duruyormuş gibi tasarlanmış tavanı ile şık, birinci sınıf ve dinamik bir SUV olarak öne çıkıyor. Üstelik DS X E-Tense’de kullanılan yeni “Milenyum Mavisi” de dâhil olmak üzere 10 gövde rengi ve 10 jant seçeneği sunuluyor.

DS 3 Crossback’in muhteşem gizli kapı kollarından da bahsetmekte fayda var. İlk olarak geçtiğimiz yaz başında DS X E-Tense’te sunulan bu özel teknoloji, otomobilin şık tasarımını korurken hafif avangard bir hava da yaratıyor. Yalnızca kullanıcılar ihtiyaç duyduğunda görünen kollar, diğer zamanlarda gizli kalıyor (otomobil hareket halindeyken veya park halindeyken). Dahası, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi (ADML Proximity) ile kapıların kilidini açmak ve dört kapı kolunun otomatik olarak ortaya çıkmasını sağlamak için otomobile doğru yürümeniz yeterli oluyor; 1,5 metre mesafeden… Siz uzaklaştığınızda kollar geri çekiliyor ve otomobil onaylayan “bip” sesiyle tekrar kilitleniyor. Her şey bu kadar basit.

Tasarım ve işçilik söz konusu olduğunda DS Automobiles Renk ve Malzeme Tasarım Müdürü Céline Marcq, DS 3 Crossback’in DS 7 Crossback’in başarılı olmasını sağlayan özelliklerden faydalandıklarını söylüyor. “Bununla birlikte, iki DS modeli arasında bir fark yaratırken benzerliği de sürdürmek için önerilerimizi aracın boyutuna uyarladık. Bu nedenle örneğin malzeme ağını, kaplanacak hacme bağlı olarak aynı şekilde ifade edemiyoruz. Örneğin; DS 3 Crossback içinde bazı döşeme alanları daha küçüktür.”

DS’in bu yeni premium kompakt SUV’u, markaya özgü kimlik özelliklerini kullansa da, aynı zamanda orijinal olmayı amaçlıyor. Bu yüzden DS 3 Crossback gibi bir otomobilde daha dinamik ve ilginç seçenekler sunulabilmiş. Kompakt boyutları, daha doygun renklere sahip gövde renkleri açısından bir adım daha ileri gidilmesine ve ışıktan daha fazla faydalanılmasına izin veriyor. Oysa, daha büyük otomobiller genellikle uyumlu renkler gerektirir. Bu formül aynı zamanda, örneğin; deri koltuklar için saat kayışı tasarımı, kaplanmış orta konsol ve DS’e ve otomobil dünyasına özgü dekoratif bir dikiş olan inci dikişleri gibi DS kimliğinin yer aldığı iç mekân için de geçerliliğini koruyor. Bununla birlikte aracın içerisinde, belirli noktalar üzerinde çalışmak için daha özel teknikler de kullanılmış. Örneğin, derinin işlenme şekli makineler ile elde edilemediğinden DS’in tipik özelliklerinden olan saat kayışı tasarımı döşeme uzmanları tarafından el işçiliğinde üretilmiş. İlk olarak Divine DS konsept modelde test edilen bu uygulama, daha sonra seri üretim hacmine uyarlanmış.

Sofistike tasarım, detaylara gösterilen özen ve teknoloji, DS yaşam alanlarının DNA’sını oluşturduğundan DS 3 Crossback’te de bu devamlılık tercih edilmiş. DS 7 Crossback’in merkezi konsol tasarımının yeni araçta da muhafaza edilmesi bu yüzden. Bu zarif konsolda; vites seçim kolu, düğme grubu, anahtarsız çalıştırma düğmesi ve sürüş modu seçimi tuşları yer alıyor.

Orta konsol, Alcantara veya nappa deri gibi üst düzey malzemelerle kaplanabiliyor. Büyük ve iyi tasarlanmış yolcu bölmesi, çeşitli depolama seçenekleri, kablosuz cep telefonu şarj noktası, bardak tutacakları ve kayar bir kol dayanağı da aracın diğer konfor unsurları arasında. Katlanan arka koltuklar, 350 litrelik bagaj hacmini 1.050 litreye çıkarmanızı sağlıyor ve kompakt görünüşüne rağmen aracın geniş bir yükleme alanı sunabileceğini gösteriyor. DS 3 Crossback Proje Direktörü Pascal Béziat ise, “Bu yeni SUV ile premium segmentte kalmak istediğimiz ortada” diyor. “Bu da tasarım aşamasından itibaren genel modellerden ayrıldığını görmek istediğimiz bazı kilit noktalara odaklandığımız anlamına geliyor. İşte bu nedenle yaşam alanı, donanım performansı ve donanım seviyesi açısından daha yüksek segmentteki bir modelde bulacağımız yolcu kabinine benziyor.”

Örneğin ses yalıtımı kavramı, DS 3 Crossback’in geliştirilmesinden sorumlu mühendisler için çok önemli bir konu olmuş. Kapılardaki panellerin kalınlığını artırmak, kalınlaştırılmış cam ve akustik bir ön cam kullanmak gibi çeşitli teknik çözümler benimsenmiş. Araç sahip olduğu bu yalıtım sayesinde kategorisinde benzersiz bir akustik konfor sunuyor. Ses sisteminin tasarımında sorumlu olan Fransız Focal, DS’in mühendis ve teknisyenleriyle birlikte Electra ses sistemini geliştirmiş. Olağanüstü bir ses deneyimi için 12 hoparlör ve 515 W gücünde amplifikatör ile donatılmış bu sistem, yolcu bölmesi boyunca ideal bir şekilde yayılmış ve yerleştirilmiş hoparlörler sunuyor. Örneğin; arka tweeter hoparlörler, dengeli bir ses verilmesine yardımcı olmak üzere köpekbalığı yüzgeçlerinin içine yerleştirilmiş.