Çift Zaman Dilimli Cartier Privé

 

Cartier’nin yeni erkek saat koleksiyonu Cartier Privé, 2015’te Crash ve 2017’de Tank Cintrée’nin yeniden yorumlanmasının ardından Masion de Cartier’nin farklı erkek saat modelleriyle yeni bir sayfa açıyor.

100 parçayla sınırlı Cartier Privé, yeniden tasarlanmış akrep ve yelkovan modeli ve iskelet çift zaman dilimiyle saat estetiğini yeni bir boyuta taşıyor.

 

 

Başlangıç Noktası; Bir Vizyonerin Saati

Cartier, bu yıl odak noktasını en eski kol saati modelleri arasında yer alan Tonneau’ya çeviriyor. 1904 yılında tasarlanan Santos de Cartier’nin ardından 1906’da tasarlanan Tonneau, yuvarlak cep saatleri geleneğini bir kez daha sınanmaya tabi tutmuştu.

 

 

O zamanlar tuhaf bulunan bu isim, saatin görünümü ve sadeliğiyle dikkatleri üzerine taşımayı başarmıştı. Kadran, dikdörtgen ve ovalin tam kesişim noktasında yer alırken kasa, hafif kıvrımlarıyla bileğe daha iyi oturmasını sağlayacak ilk önemli modifikasyonlardan biri haline gelmişti. Cartier, birçok saatin altından yapıldığı bir çağda, Tonneau’yu avangart estetik anlayışını vurgularcasına platin kapladı. Çerçeve kulaklarını süsleyen “vis armurier” stili tüp vidalar, 1910’larda bile ayrıntıya verilen önemi kanıtlar nitelikte. Sade ve doğal bir materyal olan deri kayışı değerli taşlarla bir araya getiren Louis Cartier, saatin güzelliğine bu sadelikle vurgu yaptı; saat çok moderndi ve insanlar sevmişti.

 

 

Cartier Tonneau

Pembe altın ya da platin iki braket, bileğin dış hatlarını takip eden, kıvrımlı dikdörtgen şekli oluşturuyor. Romen rakamları, tren hattı şeklindeki imleçler, kurma kolu üstündeki kabaşon, deri kayış, çerçeve kulaklarındaki vidalar; Cartier saat işçiliğinin tüm kodları Tonneau’da kendini gösteriyor. Saatin su geçirmez olması gibi günümüz taleplerini karşılamak amacıyla her şey yeniden tasarlanmış olsa bile saat, orijinal 1906 modeline yadsınamaz ölçüde sadık.

 

 

 

 

Çift Zaman Dilimli İskelet Mekanizmalı Tonneau

Cartier, koleksiyona eklenen bu yeni tasarımla, önceden asıl saat dilimi ve ikinci saat dilimi için iki ayrı mekanizması olan Tonneau XL çift zaman dilimli modeline şapka çıkarıyor. Teknik saat işçiliğinin en üst noktası, tamamen estetiğin hizmetine sunulmuş. Cartier aynı talepkar özellikleri, değiştirmeksizin ilk şekle uyarlamış.

 

 

Kıvrımlı bir kasa seçip içine çift zaman dilimi yerleştirmek ve tüm işleyişi tek bir mekanizmada, yani 9919 MC kalibresinde gerçekleştirmek ve dişli takımını bir hatta oturtmak; teknik ustalığın her bir zerresinin seferber edilmesini ve Cartier’nin sergileyebileceği inovasyon ruhunu gerektiriyordu. Orijinal şekline sadık kalmak için iki karmaşık görev gerekiyordu; ilk olarak saat kasasının uzatılmış formunu koruyabilmek için dişli takımının tüm çarkları saat 12 ve 6 arasında hizalanmak zorundaydı. Ardından mekanizmanın şekli modifikasyondan geçerek, Tonneau saat kasasının kıvrımlı dış hatlarına oturacak şekilde kıvrımlı hale getirildi. Dişli takımı, yay tamburunun ve eşapman çarkının üzerinde açılı bir kesime sahip.

 

 

Son olarak, estetik tutkusuyla, faydalı olanı keyifli olanla birleştiren etkileyici bir ekran yaratmak için iki saat dilimi bir araya getirildi. Saati iskelet köprülerde okumak çok kolay; ikinci saat dilimi ise saat 4 pozisyonuna konumlandırılan kurma kolu vasıtasıyla ayarlanıyor.