Bertone üretimi Grifo A3/L Prototype

Altın çağını yaşadığı dönemde Bertone, yenilikçi tasarımlarıyla bilinen bir devdi.

II. Dünya Savaşı‘ndan sonra İtalya tıpkı Almanya gibi iyice küçülmüş bir ekonomiye ve ucuz ulaşım ihtiyacı duyan bir nüfusa sahipti. 1939’da kurulan ve 1953′te Iso Autoveicoli olarak yeniden yapılandırılan buzdolabı üreticisi Iso (Isothermos) bu fırsatı değerlendirdi. Sanayici Renzo Rivolta yönetiminde Iso, motosikletler, mobiletler ve BMW tarafından BMW Isetta lisansı altında da üretilen küçük mikro otomobiller üretti. Hatırı sayılır bir servis edindikten sonra Rivolta, Ferrari‘ye rakip olabilecek bit Gran Tourer yapmak üzere Ferrari 250 GTO modelinin arkasındaki dahi Giotto Bizzarrini’yi, tasarımcı Giorgetto Giugiaro‘yu ve karoser ustası Bertone‘yi bir araya getirdi. 1962 yılında tanıtılan V-8 motorlu Iso Rivolta IR 300, 340 beygir gücüyle o dönemde yapılmış her araçla rekabet edebilecek alımlı ve pratik bir otomobildi. Iso, sonrasında Grifo adlı yarışçı tasarımı modeliyle devam etti ve onu 1965-1974 yılları arasında şirket iflas edinceye kadar üretti.

Sayfada gördüğünüz model, ilk kez 1963 Torino Otomobil Fuarı‘nda sergilenmiş olan benzersiz karoseri ile tek seferlik prototip olarak üretilmiş orijinal Iso Grifo. Bertone ile birlikte çalıştığı dönemler Alfa Romeo Giulia GT gibi unutulmaz 1960‘lar tasarımları üretmiş genç Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlandı.

Bertone 1912‘de Grugliasco‘da başladı ve II. Dünya Savaşı‘ndan sonra Nuccio Bertone tarafından yönetildi. Bu aile şirketi, 2014 yılında kapılarını kapatıncaya kadar prototip üretmeye devam etti. Altın çağını yaşadığı dönemde Bertone, yenilikçi tasarımlarıyla bilinen bir devdi. Lamborghini ve Maserati ile ortaklığı Marcello Gandini‘nin Lamborghini için Marzal gösteri aracı, Lamborghini’nin Miura, 1970‘lerin oyun değiştiricisi Countach ve Marzal gibi modelleri sayesinde Maserati ve Lamborghini işbirlikleriyle tanınan Bertone’nin avangart yönü çok güçlüydü.