Aradığınız Her Şey: Mercedes-Benz X Class

Bir pikap ne kadar premium olabilir? Veya ne kadar çekici bir iç mekân, iyi malzeme ve işçilik sunabilir… Sürüş konforu nasıl bu kadar üst seviyelerde olabilir? Cevabını Mercedes-Benz X Class veriyor.

 

Mercedes-Benz’in dünyanın en önde gelen birkaç premium markasından biri olduğunu bilen kimi kullanıcılar, bazen firmanın ticari araçlarını anlamakta zorluk çekebiliyor. “Koskoca Mercedes-Benz minibüs, kamyonet yapıyor” şikâyetlerini sıkça duyuyoruz! Ama aslında Mercedes-Benz’in ne kadar geniş bir gezegen olduğunu görmek pek de zor değil. Otobüsten, kamyonlara kadar her tekerlekli araçta, firmanın üstün teknolojiyi görmek mümkün. Motosiklet hariç tabi; o işi rakip firmalara bırakıyor…

 

 

Pikap sınıfına dâhil olan otomobiller, son yıllarda Türkiye’de son derece popülerlik kazandı. Macera severler veya yenilik peşindeki heyecanlı ruhlar, giderek daha çok pikaplara ilgi göstermeye başladı. Çünkü pikaplar, gidilmez denilen yerlere gitmeyi vaat ettiği, çok fazla şey yüklenebildiği için görece özgürlük sunuyor. Mercedes-Benz’in bu sınıfa X Class adıyla girişi bizler için hep sürpriz oldu, hem de bir süredir beklenen bir girişimdi. Mercedes-Benz X Class ile pikap pazarı ilk defa bir premium markanın üretimi olan otomobille karşılaşıyor. X Class, iki motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Aslında Nissan Navara ile kardeş olan modelin, yürüyen altyapısı gibi motoru da Japon markanınkiyle aynı. 2.3 litre dizel ünitenin 163 HP ve 190 HP olmak üzere iki versiyonu var. 190 HP’lik versiyon yaklaşık 2.2 ton ağırlığındaki aracı cüssesine rağmen performans açısından yeterli bir konuma getiriyor. X Class araçlarını tek bir düğme yardımıyla dört çeker veya iki çeker olarak kullanabiliyorsunuz. Her iki modda da X Class’ın yol üzerindeki dengesi ve sürüş kabiliyeti bir pikap için oldukça rafine ve dengeli. Sadece dört çeker modda ön akslardaki aktarmayı direksiyonda fazlaca hissediyorsunuz. X Class, kardeşi Nissan Navara gibi arkada makas yerine süspansiyon kullanıyor. Bunun da iç mekândaki titreşim açısından konfora olumlu etkisini görüyoruz. Her pikap arka koltuk yolcularını sürüş sırasında biraz sallamasıyla bilinir ama Mercedes-Benz bu açıdan çok iyi bir konfor seviyesi yakalamış. Aynı zamanda motor sesi açısından da kabin çok başarılı. Müthiş bir izolasyon var.

 

 

İç mekânda asıl önemli noktaysa elbette kabin kalitesi ve tasarım. Adeta SUV bir Mercedes-Benz modelinin içinde oturuyor gibi hissettiriyor. Malzeme kalitesi, plastiklerin standardının yüksek olması, işçilik ve tasarım tartışmasız bu sınıf için çok ileride. Ayrıca Mercedes-Benz şerit takip sistemi, 360 derece kamera, yokuş iniş destek sistemi gibi birçok teknolojik donanımı da otomobile ekleyerek teknoloji meraklılarını tatmin etmiş. 7 ileri otomatik şanzıman, geçiş konforu ve hızı açısından son derece başarılı. Yakıt için ortalama bir şehir sürüşüyle, yani çok zorlamadan kullanımla 8.2 litre gibi bir ortalama yakaladık, böylesine bir araç için hiç fena sayılmaz.

 

 

Daha prestijli, iç mekân kalitesi ve tasarımı bakımından rakiplerinden farklı ve önde bir pikap kullanmak istiyorsanız, X Class iyi bir seçim olacaktır. Ancak bu aracı sırf muadil SUV’lere göre daha uygun olan fiyatı sebebiyle satın almak isterseniz, hata yapabilirsiniz. Çünkü markası ve fiyatı ne olursa olsun, pikap kullanmak şehir şartlarında pek de kolay bir iş değil.

 

Yazı: Koray Muratoğlu