2019 Yılın Otomobili

Yılın otomobili seçkisi, şimdilerde her ne kadar bir Robb Report geleneğine dönüşmüş olsa da, bir zamanlar mütevazı iddialarla başlayan masum bir toplaşmadan ibaretti. Aslında bu seçmelere iş arkadaşlarımla birlikte birkaç otomobili ve sürüş tutkunu dostumuzu bir araya getirip, Güney Kaliforniya yollarında denediğimiz araçlar arasından favorimizin hangisi olduğu üzerine kafa patlatarak başlamıştık. Yıl 2003’tü. Şimdi ise Yılın Otomobili seçmeleri iki farklı sahil kesiminde düzenlenen bir etkinliğe dönüştü. Bu yılki sürüşler Kaliforniya’nın Napa, Florida’nın Boca Raton bölgelerindeki hem halka açık hem de kapalı yol ve parkurlarda yapıldı. Dünya çapında yüzbinlerce takipçisi olan Robb Report’un okurlarıyla gözlemlerini paylaşmaya hazır, her biri ortalama 20 üyeden oluşan toplam dokuz grup 10 otomobil kullandı. Jüri üyeleri arasında müzisyen Curtis Jackson (namı diğer 50 Cent), yarış pilotu Casey Mears ve şef Philip Tessier de vardı. Öncelikli amaç her zamanki gibi aynıydı: Pazara sunulan en harika otomobillerin arasından en iyi olanları seçmek.

Audi A8

Albert Einstein bir zamanlar, “Entelektüel insan sorun çözer. Dâhi insan ise o sorunu önler” demişti. Bu tanımlamaya göre Audi A8’i geliştirenler muhtemelen birer Mensa üyesi olmalı. Alman otomobil üreticisinin amiral gemisi modelinin dördüncü jenerasyonu, dünyanın ilk seri üretim Seviye 3 otonom sürüş kapasitesine sahip aracı olarak gösteriliyor. Bu özellik teoride kazaları azaltıyor, ayrıca sürücünün ellerini direksiyondan çekmesine ve gözünü yoldan ayırmasına da izin veriyor. ABD bu tarz kendi kendine sürüş özelliklerini henüz yasallaştırmadığı için Audi, otonom fonksiyonlarını insan müdahalesi gerektiren bir sürücü destek sistemi olarak pazara sundu. Bu yüzden A8, sadece fısıldayarak şarkı söyleyen opera sanatçıları gibi tam potansiyelini gösterme fırsatı bulamadı. Yine de zarif ve sade dört kapılı aracın sıkı bir hayran kitlesi var. Patricia Low bu araç için, “Müthiş bir otomobil. Beş yıl sonrasında bile satın alsanız sizi heyecanlandıracaktır” dedi. Tarek Souryal için de memnun edici bir sürprizdi: “Bu dış tasarıma bakınca, böyle bir kabin asla beklemiyordum.” Lisa Guerin de, “Bir spa merkezini sürmek gibi” dedi. Bazıları, kaputun altında daha fazla beygir olmasını diliyordu. Jared Silver, “Gücü az. V-8’e ihtiyacı var” yorumunu yaptı. Jeff Fisher, “Bunun cazibesi ne?” diye sordu.

MOTOR:

3,0 litre, turbo V-6

GÜÇ:

340 bg @ 5,000–6,400 d/dak

0-100 KM/S:

5,6 saniye

MAKSİMUM HIZ:

210 km/s (limitli)

Mercedes-Maybach S 650

Yolcu deneyimi konusunda ün salan bir marka olan Rolls-Royce, sürüş odaklı Wraith ve Dawn modelleriyle sürücüyü cezp ederken, Mercedes’in Maybach ürün gamı arka koltuk rahatlığının sembolü olmaya devam ediyor. 2019 Mercedes-Maybach S 650’de elbette tercih ettiğimiz yer arka koltuklar oldu. Ayrı ayrı konumlandırılan ve 43 derece yatabilen bu koltuklarda baldır dinlendirme noktaları, baş yastıkları, zaten sessiz olan kabin içi sesini emen kulaklıklar ve opsiyonel Robbe & Berking kadeh takımıyla gelen bir içecek soğutucu yer alıyor. Tim Daly, “Dürüst olmak gerekirse kimse bu aracı kullanmak için satın almaz. Bunu ancak özel jetinizle değiş tokuş yapabilirsiniz” dedi. Cheryl Holden da havacılıkla bağlantı kuruyor: “Bana uçakta first class uçmayı hatırlatıyor.” Sureel Choksi için de bu, en iyi Uber sürüşüydü. Trisha Mears ise ona adeta âşık oldu: “Eğer bir kraliyet mensubu ile evlenemiyorsanız Maybach ile evlenin. İşte bu kadar basit.” David Rosenberg ise ayak masajı bulamadığı için o kadar etkilenmiş görünmüyordu. S 650’yi kullanmak bir dizi sürücü destek sistemi sayesinde sizi şımartıyor. Buna 64 renkli ambiyans ışıklandırmasını da eklerseniz, Lisa Guerin’in söylediklerine katılmamak imkânsız: “Bu araç adeta bir ninni gibi.”

MOTOR:

6,0 litre, çift turbo V-12

GÜÇ:

630 bg @ 5,500 d/dak

0-100 KM/S:

4,6 saniye

MAKSİMUM HIZ:

250 km/s (limitli)